Δευτέρα 31 Μαρτίου 2008

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Είδα πρόσφατα, μετά από πολλά χρόνια την καταπληκτική μαύρη κωμωδία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, σίγουρα μια από της καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά. Το ποστ αυτό είναι για να θυμίσει την ταινία σε όσους την έχουν δει. Η συνέχεια είναι ο ορισμός του spoiler, οπότε αν τυχόν δεν την έχετε δει και θέλετε να τη δείτε σταματήστε την ανάγνωση εδώ! Μπορεί η ταινία να γυρίστηκε το 1964, μπορεί ο ψυχρός πόλεμος να έχει λήξει εδώ και σχεδόν 2 δεκαετίες, μπορεί η απειλή ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος (αν και πάντα υπαρκτή) να έχει ξεθωριάσει, το αριστούργημα του Κιούμπρικ όμως διατηρεί τη φρεσκάδα και την αμεσότητά του σαν να γυρίστηκε χθες. Πρωταγωνιστεί ο απίθανος Πίτερ Σέλερς σε τρεις (3) ρόλους από τους τέσσερις που αρχικά του είχαν προταθεί!

Η υπόθεση: Σμήνος βομβαρδιστικών B-52 οπλισμένων με πυρηνικά όπλα επιτίθεται στην ΕΣΣΔ μετά από εντολή ψυχάκια διοικητή αμερικανικής βάσης, ο οποίος πιστεύει ότι οι Ρώσοι διαβάλουν τον αμερικάνικο τρόπο ζωής μέσω των σωματικών υγρών! Ο διοικητής είναι ο μόνος που γνωρίζει τους κωδικούς ανάκλησης της διαταγής, ενώ ο Βρετανός υπαρχηγός του(Πίτερ Σέλερς) προσπαθεί να πάει με τα νερά του έτσι ώστε να αποτρέψει το ολοκαύτωμα. Ταυτόχρονα στο πεντάγωνο ο Πρόεδρος των ΗΠΑ(Πίτερ Σέλερς) σε μια προσπάθεια να σταματήσει την καταστροφή ενημερώνει τον πρέσβη της ΕΣΣΔ ο οποίος του αποκαλύπτει τη ύπαρξη κρυφού όπλου με την ονομασία doomsday machine το οποίο μόλις η χώρα του δεχτεί επίθεση θα καταστρέψει κάθε ζωή στη γη! Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει στο πλευρό του τον στρατόκαυλο αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων (πολύ καλός ο Τζορτζ Σ. Σκοτ) και τον Γερμανό (πρώην Ναζί) επιστήμονα Dr. Strangelove(φυσικά Πίτερ Σέλερς) Με τα πολλά γίνεται ανάκληση των βομβαρδιστικών εκτός από ένα που με χαλασμένο ασύρματο οδεύει προς το στόχο του...

Καλύτερες σκηνές: Κατά την ταπεινή μου άποψη οι 5 κορυφαίες σκηνές της ταινίας

Σκηνή 1:Precious Bodily Fluids
Ο ψυχάκιας διοικητής εξηγεί... τους λόγους που τον οδήγησαν στην επίθεση στην ΕΣΣΔ



Σκηνή 2: You'll have to answer to the Coca-Cola company
Ο Βρετανός αξιωματικός προσπαθεί με φλεγματικό τρόπο να πείσει δύσπιστο Αμερικανό αξιωματικό να τον διευκολύνει ώστε να επικοινωνήσει με τον Πρόεδρο προκειμένου να αποφευχθεί η ολοκληρωτική καταστροφή:






Σκηνή 3: I wish we had one of those
Ο Ρώσος πρέσβης εξηγεί τη λειτουργία της
doomsday machine ενθουσιάζοντας τον στρατόκαυλο αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων:



Σκηνή 4: War Room
Ίσως η καλύτερη ατάκα της ταινίας. Στρατόκαυλος αρχηγός και Ρώσος πρέσβης πιάνονται στα χέρια στην αίθουσα πολέμου:



Σκηνή 5: Mein Führer! I can walk!
Και για το τέλος ο παρανοϊκός μονόλογος του Dr. Strangelove. Απλά απολαύστε τον...


Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

ΒΡΕΧΕΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΟΓΕΙΤΟΝΙΑ...

Δεν μπορώ άλλο κάθε φορά που βρέχει να ακούω τη γνωστή ελληνική γκρίνια, ειδικά όταν η βροχή υποτίθεται ότι "χαλάει" το σαββατοκύριακο κάποιων. Αν ζεις σε μια πόλη, τα συστατικά της οποίας είναι σκυρόδεμα, άσφαλτος και γυαλί, είσαι τουλάχιστον αγενής αν δεν υποδέχεσαι με ευγνωμοσύνη μια καλή καταιγίδα που θα ξεπλύνει τις αμαρτίες που μέχρι χθες λιάζονταν ανέμελα στα κράσπεδα και τις ταράτσες μας. Και πρέπει να είσαι τουλάχιστον χαζοχαρούμενος αν δεν τη βρίσκεις έστω και λίγο με τη γλυκιά μελαγχολία που συνοδεύει πιστά τη μουντάδα του ουρανού και τον ήχο της βροχής. Το μποτιλιάρισμα και οι πλημμυρισμένες λακκούβες δεν είναι σε καμιά περίπτωση αρκετά για να είμαστε αγνώμονες απέναντι σε μια φυσική λειτουργία από την οποία εξαρτάται άμεσα η επιβίωσή μας. Εξάλλου δε φταίει αυτή αν εμείς την αγνοούμε προκλητικά όταν φτιάχνουμε τις τερατουπόλεις μας χρησιμοποιώντας για θεμέλιο λίθο τη βλακεία μας. Χαρείτε τη βροχή είτε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι ακούγοντας το λυπημένο ψιθύρισμα των σταγόνων στο παράθυρο, είτε στο δρόμο αφήνοντάς την να πιτσιλίσει το πρόσωπό σας. Είναι ένα φαινόμενο που όλοι πια έχουμε προσέξει ότι γίνεται όλο και ποιο σπάνιο. Ο κύκλος του νερού επηρεάζεται άμεσα από τις περιβαλλοντικές αλλαγές και ο κόσμος που για αιώνες θεωρούσαμε δεδομένο γίνεται όλο και πιο αφιλόξενος. Αν κάποιος αμφιβάλει μπορεί να δει περισσότερα εδώ. Πάντως για σήμερα το τέλος του κόσμου αναβάλλεται. Σήμερα βρέχει.


Και ένα βροχερό τραγούδι...



Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

ΠΟΡΝΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΕ...

Σε δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας (βρίσκεται εδώ) διαβάζουμε ότι μηνύσεις για συκοφαντική δυσφήμιση ετοιμάζουν προς την Ιερά Σύνοδο πολλοί πολίτες που δεν βρήκαν ιδιαίτερα χαριτωμένο τον χαρακτηρισμό "πόρνοι" για όσους έχουν σχέσεις εκτός του ορθόδοξου γάμου. "It was about bloody time!" Πολλοί ιεράρχες, με πρώτο και καλύτερο τον ανεκδιηγητότατο Άνθιμο, πιστεύουν ότι ζούμε ακόμα στο βυζαντινό μεσαίωνα και μπορούν ξεδιάντροπα να κραδαίνουν πάνω από τα κεφάλια μας το φόβητρο της αμαρτίας, χωρίς συνέπειες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούω το χαρακτηρισμό. Πολλά χρόνια πριν, μαθητής Λυκείου, άκουσα των καθηγητή της θεολογίας να αναπτύσσει τις θεάρεστες απόψεις της εκκλησίας για τις σχέσεις των δύο φύλων χρησιμοποιώντας την κομψή αυτή λεξούλα για τις εκτός γάμου σεξουαλικές επαφές. Ήταν η εποχή που κάποιοι είχαμε ξεκινήσει τις πρώτες μας ερωτικές σχέσεις ή που τέλος πάντων θέλαμε πάρα μα πάρα πολύ να τις ξεκινήσουμε! Η κατακραυγή και η χλεύη ήταν άμεσες και ο καθηγητής, ο οποίος μάλλον νόμιζε ότι απευθύνεται σε λοβοτομημένο ακροατήριο κατηχητικού και όχι σε μαθητές καισαριανιώτικου σχολείου, αναγκάστηκε να μαζευτεί. Η ιστορία επαναλαμβάνεται σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Σήμερα τα πράγματα έχουν αγριέψει και τα ζευγάρια που συζούν ή έχουν παντρευτεί με πολιτικό γάμο αρνούνται να δεχτούν σιωπηλά την προσβολή. Οι αμνοί ξύπνησαν, ζητάνε καλύτερες συνθήκες σφαγής και περνάνε στην αντεπίθεση. Ας μαζευτούμε λοιπόν όσοι συζούμε, όσοι έχουμε παντρευτεί με μη ορθόδοξο θρησκευτικό γάμο και όσοι είχαμε έστω και μια φορά στη ζωή μας σεξουαλική επαφή εκτός γάμου, αφού σύμφωνα με την εκκλησία είμαστε όλοι πόρνοι. Αλήθεια, έμεινε κανείς απέξω; Ας κάνουμε λοιπόν όλοι από μια μήνυση στην εκκλησία. Σε περίπτωση νίκης, όσα ζευγάρια θέλουν να παντρευτούν με θρησκευτικό γάμο αλλά τους τρόμαζε το κόστος της τελετής θα μπορέσουν να κάνουν το μεγάλο βήμα, ενώ λύνεται ταυτόχρονα και το πρόβλημα της εκκλησιαστικής περιουσίας η οποία αναδιανέμεται στους φυσικούς της κυρίους, δηλαδή στον ελληνικό λαό. Αμήν!

Αν πάντως για οποιοδήποτε λόγο χρειάζεστε μια θρησκεία στη ζωή σας, τότε προτείνω τον κύριο της φωτογραφίας.

Κυριακή 23 Μαρτίου 2008

BRAIN: USE IT OR LOSE IT 2

Κάνοντας ένα ευχάριστο διάλειμμα παρουσιάζω ένα πολύ συμπαθητικό αίνιγμα για το οποίο έμαθα σήμερα. Το σενάριο έχει ως εξής:
Τέσσερις φίλοι αιχμαλωτίζονται στη ζούγκλα από εχθρικούς ιθαγενείς. Οι ιθαγενείς με την απαράμιλλη ευρηματικότητα που τους χαρακτηρίζει σε πλήθος ανεκδότων τους βάζουν την παρακάτω δοκιμασία (σε αντίθεση με τα ανέκδοτα η εθνικότητα των αιχμαλώτων δεν παίζει ρόλο!). Τοποθετούνται εκατέρωθεν του τοίχου με τη διάταξη και τον προσανατολισμό του σχήματος. Τους φορούν τέσσερα καπέλα, δυο μαύρα και δυο λευκά, πάλι όπως στο σχήμα. Γνωρίζουν ότι τα καπέλα είναι δυο μαύρα και δυο λευκά, αλλά αγνοούν τι χρώμα καπέλο φοράνε. Απαγορεύεται να κοιτάξουν πίσω τους, να μετακινηθούν, καθώς επίσης και να μιλάνε μεταξύ τους. Το στοίχημα που θα τους σώσει τη ζωή, είναι κάποιος από τους τέσσερις να πει αιτιολογημένα τι χρώμα καπέλο φοράει ο ίδιος.


Η ομορφιά του συγκεκριμένου αινίγματος είναι ότι ενώ είναι φαινομενικά άλυτο, η λύση του είναι απελπιστικά απλή. Παλιότερο mind game θα βρείτε εδώ.

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2008

NO PASARAN!

Ως ένα από τα δυναμικότερα συλλαλητήρια της μεταπολίτευσης χαρακτηρίστηκε η πορεία της Τετάρτης 19 Μαρτίου για το ασφαλιστικό. Η δύναμη των 100.000 εργαζομένων που κατεβήκαμε στους δρόμους και η αδυναμία της κυβέρνησης των 151 βουλευτών. Ο αγώνας των εργαζομένων που βλέπουν το μέλλον τους να υποθηκεύεται και το θράσος μιας κυβέρνησης που δεν ψήφισε το 60% των Ελλήνων. Η λεβεντιά των συνταξιούχων σε πλήρη αντίθεση με τη δειλία ενός πρωθυπουργού που δεν τόλμησε να "σκάσει μύτη" στη βουλή μην τυχόν και φθαρεί η δημόσια εικόνα του από το κράξιμο!
Ο κόσμος φαίνεται να ξυπνάει. "You can fool some people sometimes but you can't fool all the people all the time". Ξέρει ότι η εργασία του και μόνο στηρίζει τα ταμεία και ξέρει τι σκοπό έχουν οι αλλαγές στο ασφαλιστικό. Βαρέθηκε να βάζει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη όταν κάποιοι λίγοι ολοένα πλουτίζουν. Οι νέοι ανασφάλιστοι των 700€, που βλέπουν τους εργοδότες τους να καρπώνονται τις εισφορές τους, γνωρίζουν από πρώτο χέρι από τι πάσχουν τα ταμεία. Οι μεγαλύτεροι που οι δεκαετίες σκληρής δουλειάς τους έχουν τσακίσει δεν αντέχουν να ακούνε την υπουργό να λέει ότι " ένας άνθρωπος 58 χρονών είναι ένας νέος άνθρωπος." Ίσως εκεί που συχνάζετε κυρία μου να είναι έτσι, στους περισσότερους χώρους δουλειάς όμως ένας άνθρωπος 58 χρονών είναι ένας πρόωρα γερασμένος άνθρωπος.
Σήμερα αναβλήθηκε η ψήφιση του νομοσχεδίου. Οι άνθρωποι της εργασίας είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν ώστε ακόμα κι αν ψηφιστεί να μείνει στα χαρτιά. Δε θα αφήσουμε μια γελοία και θρασύδειλη κυβέρνηση να παίξει μονόπολη με τους κόπους μας. Πρόκειται για το μέλλον μας και θα το υπερασπιστούμε με κάθε κόστος. Venceremos

Παλιότερο ποστ για το ασφαλιστικό εδώ.
Τραγουδάκι πάντα επίκαιρο εδώ.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

LOST - ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ

Πατήστε για μεγέθυνση



Με την ευκαιρία του συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ αναδημοσιεύω την παραπάνω καταπληκτική φωτογραφία. Νομίζω πως είναι κάτι παραπάνω από εύστοχη. Άκουσα σήμερα ότι στο συνέδριο θα μιλήσει και ο σύντροφος Τσίπρας. Από αυτά που θα πει θα κατασταλάξω και σε μια πρώτη γνώμη για το ρόλο του στη θέση του προέδρου. Για τον προηγούμενο πρόεδρο είχα σχετικά αρνητική έως τελείως αρνητική άποψη. Άντε να δούμε.

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Ο ΔΑΙΜΟΝ ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΩΤΗΡΙΟΥ


ή πως ο Φάνης Γκέκας αποκαλύπτει τα βρώμικα
μυστικά γνωστής φαρμακοβιομηχανίας

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Ο ΝΑΟΣ

Κανείς δεν διέκοπτε την ηρεμία που επικρατούσε μέσα στην στην αποπνιχτική ατμόσφαιρα του σταματημένου με alarm αυτοκινήτου. Ο οδηγός, αξύριστος εδώ και μέρες, αφού τράβηξε την τελευταία τζούρα του τσιγάρου του, το στρίμωξε μαζί με τα υπόλοιπα στο γεμάτο τασάκι. Με τα μάτια του μισόκλειστα από τη νύστα έριξε μια αγριεμένη ματιά στη συνοδηγό του, που τώρα άναβε το δικό της.
"Πήγαινε" της είπε μέσα από τα δόντια.
"Περίμενε να κάνω κι εγώ ένα" απάντησε αυτή ξεφυσώντας τον καπνό χωρίς να του ανταποδίδει το βλέμμα.
Αφού πέρασε ένα λεπτό ησυχίας ο άντρας χωρίς να υψώσει τον τόνο της φωνής του της είπε:
"Αν τα σκατώσεις πάλι ο Μάρκο θα θυμώσει. Θυμάσαι τι έγινε με τον άλλο."
"Να κάνω το τσιγάρο" είπε αυτή με αγανάκτηση.
"Έχουμε να πάμε κι αλλού μετά και θα αργήσουμε" είπε αυτός σχεδόν απολογητικά και συνέχισε "θες να καταλήξεις με χαρακωμένο το πρόσωπο; Μην κάνεις μαλακίες" Ο τόνος της φωνής του είχε τώρα κάτι ανάμεσα σε παράκληση και απειλή.
Αυτή χωρίς να πει κουβέντα, με το τσιγάρο στο στόμα, άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου και βγήκε έξω. Είχε αρκετή ψύχρα και το εκνευριστικό ψιλόβροχο μούσκευε το πρόσωπο και το τσιγάρο της. Στάθηκε μπροστά στο νούμερο 14 και έψαξε τα κουδούνια. Μετά από λίγο πάτησε το σωστό, πνίγοντας ταυτόχρονα το τσιγάρο στη λιμνούλα που είχε σχηματιστεί από τα νερά της βροχής στην είσοδο της πολυκατοικίας.

Η Ντελεμπάτ κοντοστάθηκε αντικρίζοντας τον επιβλητικό ναό της Ιστάρ. Στα 25 της χρόνια ήταν η πρώτη φορά που τον έβλεπε, αν και το χωριό της δεν απείχε παρά μια μέρα δρόμο από τη Βαβυλώνα. Μετά τα παιδιά της ήταν σίγουρα ότι πιο όμορφο είχε δει ποτέ. Ήταν πανύψηλος, διακοσμημένος με αστραφτερές μαρμάρινες πλάκες, λεπτοδουλεμένα σκαλίσματα και χρυσελεφάντινα αγάλματα. Ο εξωτερικός του χώρος ήταν ένας πανέμορφος κήπος που αρμονικά διέσχιζαν πλακόστρωτα μονοπάτια. Τα μονοπάτια αυτά κατέληγαν σε έναν πλατύ δρόμο που οδηγούσε στην επιβλητική είσοδο. Η Ντελεμπάτ με αργά βήματα πλησίασε τα σκαλοπάτια του ναού όπου τη σταμάτησε μια ιέρεια.
"Ήρθα για τη θυσία" είπε χαμηλόφωνα.
"Ακολούθησε με" απάντησε ήρεμα η ιέρεια.
"θα σε οδηγήσω σε έναν ειδικό χώρο για να ετοιμαστείς"
Η Ντελεμπάτ ακολούθησε την ιέρεια σε ένα μικρό δωμάτιο στο πίσω μέρος του ναού. Μέσα, κάτω από το φως των κεριών, έκαναν την εμφάνισή τους ένας μεγάλος καθρέφτης και κάποιες κρέμες, αρώματα και έλαια για τον καλλωπισμό του κορμιού, των μαλλιών και του προσώπου. Η Ντελεμπάτ δεν ανησυχούσε για την εμφάνισή της. Ήταν ακόμα νέα και παρά τις δύο γέννες το σώμα της ήταν ακόμα λεπτό. Τα στήθη της ήταν στητά, ενώ τα όμορφα χαρακτηριστικά του προσώπου της πλαισίωναν πλούσια, μακρυά, μαύρα μαλλιά. Αν ανησυχούσε για κάτι αυτό ήταν η θυσία. Όλες οι γυναίκες της Βαβυλώνας έπρεπε μια τουλάχιστον φορά στη ζωή τους να κάνουν τη θυσία στη θεά Ιστάρ, δηλαδή να δοθούν με χρηματικό αντάλλαγμα σε έναν άγνωστο, εκεί στο ναό. Αυτό θα έφερνε την εύνοια της θεάς σε εκείνες και τις οικογένειές τους και θα καθαγίαζε την ψυχή τους. Η Ντελεμπάτ ήθελε την προστασία της θεάς για εκείνη και τα παιδιά της μα πάνω από όλα για τον αγαπημένο της άντρα που βρισκόταν μακρυά από το σπίτι πολεμώντας τους μισητούς Ασσύριους. Αυτά σκεπτόμενη, ξεφύσηξε και βγήκε από το δωμάτιο.


Ο ήχος του κουδουνιού αντήχησε στον διάδρομο της πολυκατοικίας. Ο πενηντάχρονος άντρας που άνοιξε την πόρτα έμεινε για λίγο άφωνος μπροστά στην ψιλή ξανθιά κοπέλα με το προκλητικό βάψιμο και το ακόμα πιο προκλητικό ντύσιμο.
"Η... Σόνια;" κατάφερε τελικά και ψέλλισε.
"Ναι" απάντησε αυτή. "Θα μου βάλεις ένα ποτό; κάνει κρύο έξω και βρέχει"
Ο άντρας υπάκουσε και η Σόνια αφού ήπιε μια γουλιά είπε:
"θέλω τα 150 μπροστά"
Ο άντρας υπάκουσε για δεύτερη φορά.
"Έχουμε πει ελεύθερο στοματικό και κώλο" της είπε δίνοντας της τα λεφτά με ύφος σαν να κλείνει εισιτήριο στα εκδοτήρια.
"ναι" απάντησε η Σόνια τελειώνοντας το ποτό της.
"Μπορώ να πάω λίγο στην τουαλέτα πρώτα; εσύ ξάπλωσε στο κρεβάτι κι έρχομαι"
Ο άντρας έγνεψε καταφατικά δείχνοντας μια κλειστή πόρτα και η Σόνια κλείστηκε στην τουαλέτα. Κοιτάχτηκε στον καθρέφτη. Ήταν αυτό που οι άντρες λέγανε "μουνάρα", όμως στα είκοσι της αισθανόταν πιο γριά από ποτέ. Το κορμί της δεν ήτανε δικό της, ήταν ένα εμπορεύσιμο αγαθό, ένα ανταλλάξιμο προϊόν. Ήθελε να ξεφύγει αλλά δεν μπορούσε. Και κάθε μέρα ήτανε χειρότερη από την προηγούμενη, όμως δεν μπορούσε. Τουλάχιστον όχι ακόμα. Έβγαλε από την τσάντα της την ειδική κρέμα λίπανσης. Με βιαστικές κινήσεις την άπλωσε στο μουνί και τον κώλο της. Έριξε μια τελευταία ματιά στον καθρέφτη, φόρεσε ένα ψεύτικο χαμόγελο και βγήκε.


Η Ντελεμπάτ έκατσε σε έναν πάγκο μαζί με άλλες δύο γυναίκες. Η μία ήταν στην ηλικία της αλλά πιο κοντή και πολύ πιο βρώμικη. Στο πρόσωπό της είχε μια μεγάλη ουλή από την άκρη του στόματος περίπου ως το αφτί. Χωρίς την ουλή θα μπορούσες να την πεις συμπαθητική. Προφανώς ήταν αρκετά χρόνια στο ναό, περιμένοντας να εκπληρώσει το ιερό τάμα και ζώντας από τα αποφάγια των ιερειών. Η άλλη ήταν φανερό πως άνηκε στην ανώτατη τάξη. Ήταν ντυμένη με φανταχτερά ρούχα και φορούσε χρυσά κοσμήματα. Πρέπει να ήταν γύρω στα 30. Σύντομα εμφανίστηκε ένας άντρας. Από τα ρούχα και τη μυρωδιά κατάλαβαν ότι ήταν βοσκός. Έβγαλε από το λιγδιασμένο ταγάρι του ένα ασημένιο νόμισμα και το πέταξε στα πόδια της Ντελεμπάτ. Η Ντελεμπάτ, αν και ήθελε να τελειώνει η θυσία όσο το δυνατόν γρηγορότερα, θεωρούσε ότι το ποσό ήταν λίγο. Και αφού μπορούσε να εξασφαλίσει κάποιο έσοδο για την οικογένειά της τους δύσκολους αυτούς καιρούς θα το έκανε. Όχι, δε θα δεχόταν για κάτω από τρία ασημένια νομίσματα. Μη βλέποντας απόκριση ο βοσκός μάζεψε το νόμισμα και το έριξε μπροστά στην πλούσια. Αυτή επίσης δεν το μάζεψε αλλά μάλλον λόγω της μυρωδιάς παρά της χαμηλής αξίας. Νευριασμένος ο βοσκός που η προσφορά του απορρίφθηκε δεύτερη φορά μάζεψε το νόμισμα και το έβαλε πίσω. Στάθηκε μπροστά στην παραμορφωμένη κοπέλα η οποία τον κοίταγε με το πιο παρακλητικό βλέμμα που υπάρχει. Μετά από λίγη σκέψη της πέταξε ένα χάλκινο νόμισμα. Εκείνη χωρίς δεύτερη σκέψη το μάζεψε και βιαστικά έπιασε από το χέρι τον άντρα για να τον οδηγήσει μέσα στο ναό. Φεύγοντας γύρισε και χωρίς να βγάλει φωνή συλλάβισε "ευχαριστώ" στις πρώην συντρόφισσές της.
Ο επόμενος που πλησίασε ήταν ένας νεαρός , καλλίγραμμος άντρας που το χρώμα του χιτώνα του μαρτυρούσε ότι ήταν χαμηλόβαθμος αξιωματικός της βασιλικής φρουράς. Η πλούσια του χαμογέλασε προκλητικά, όμως παρά τα ρούχα και τα κοσμήματα δεν έφτανε ούτε στο μισό σε ομορφιά τη Ντελεμπάτ. Ο άντρας χωρίς να σκεφτεί πολύ έβγαλε από το πουγκί του ένα χρυσό νόμισμα και το έριξε στα πόδια της Ντελεμπάτ. Χαμογελώντας στον άγνωστο αυτή το πήρε και μαζί απομακρύνθηκαν προς το εσωτερικό του ναού αφήνοντας την άλλη φουρκισμένη.


Η Σόνια μπήκε στην κρεβατοκάμαρα όπου είδε τον άντρα να έχει γδυθεί και να κάνει "προθέρμανση". Γυμνός έμοιαζε πολύ πιο χοντρός. "Ένα γαμήσι ακόμα" σκέφτηκε και ξάπλωσε δίπλα του. Ξεκίνησε να τον ρουφάει ρυθμικά. Με τον καιρό είχε μάθει να λειτουργεί τελείως μηχανικά. Ο άντρας με το χέρι του πάνω στο κεφάλι της προσπαθούσε να δώσει το δικό του ρυθμό, πράγμα που την εκνεύριζε απίστευτα. Ωστόσο δεν έδειξε το παραμικρό. Ήταν σωστή επαγγελματίας. Εξάλλου είχε το πουλί του στο στόμα της. Απόλυτη εξουσία πάνω του. Η σκέψη την έκανε να νιώθει καλύτερα. Είχε συνηθίσει να αριθμεί κάθε κίνηση του κεφαλιού της. Στα 50 σταμάταγε. Αν ο πελάτης ήθελε κι άλλο μέτραγε άλλα 20. Ο τύπος έβγαζε κάτι πραγματικά γελοία γρυλίσματα. 48...49....50. Ευτυχώς δεν ήθελε άλλο. Με επιδέξιες κινήσεις του φόρεσε την καπότα και τον δέχτηκε στον κώλο της. "Σιγά σιγά" του ψιθύρισε. Στα γελοία γρυλίσματα προστέθηκαν και τα εκνευριστικά τριξίματα του κρεβατιού. Άρχισε να αναστενάζει κι αυτή όσο πιο αισθησιακά μπορούσε. Αυτό έκανε πολλές φορές τους άντρες να χύνουν γρήγορα. Ευτυχώς πέτυχε κι αυτή τη φορά. Ο τύπος βγήκε από μέσα της ιδρωμένος και λαχανιασμένος, κοιτάζοντας σαν χαμένος το υπέροχο κορμί της. Μόλις ξαναβρήκε την ανάσα του της είπε:
"Είσαι θεά! Κρίμα που είσαι πόρνη"
"Τι μαλάκας" Σκέφτηκε αυτή αλλά δεν είπε τίποτα.


Το εσωτερικό του ναού ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό από το εξωτερικό. Οι περίτεχνα διακοσμημένοι τοίχοι φωτίζονταν μυστηριακά από το φως εκατοντάδων κεριών, ενώ στο κέντρο ένα θεόρατο είδωλο της Ιστάρ ατένιζε γαλήνια τις δώδεκα ιερές κλίνες που στοιχίζονταν στα πόδια της. Η Ντελεμπάτ και ο άγνωστος ξάπλωσαν σε μια από αυτές. Αυτή τον φίλησε και χάιδεψε το γεμάτο τραύματα σώμα του. Ίσως να είχε γυρίσει από τον πόλεμο, ίσως και να είχε πολεμήσει δίπλα στον αγαπημένο της άντρα. Δεν είχε σημασία. Αυτή η στιγμή όλοι οι άντρες ήταν άντρες της, όπως ήταν και γιοί της θεάς, αυτή η ίδια ήταν μια ενσάρκωση της θεάς ή καλύτερα ο ναός που τη φιλοξενούσε όσο φιλοξενούσε των άγνωστο μέσα της. Ο έρωτας του άγνωστου ήταν τρυφερός μα έντονος. Τη στιγμή του οργασμού το βλέμμα της Ντελεμπάτ συναντήθηκε με το βλέμμα του ειδώλου που τότε της φάνηκε πιο οικείο από ποτέ. Και τότε κατάλαβε. Εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή δε φιλοξενούσε απλά τη θεά, ήταν η ίδια θεά, για εκείνο το ελάχιστο κομμάτι χρόνου ο κόσμος άρχιζε και τελείωνε σε αυτή, τη δημιουργό της ζωής, τη Γυναίκα. Ο άγνωστος έφυγε αφού τη φίλησε απαλά στο στόμα. Εκείνη έκατσε να προσευχηθεί γνωρίζοντας πια ότι είχε κερδίσει πολλά περισσότερα από ένα χρυσό νόμισμα.

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2008

ΤΟ SOUNDTRACK ΕΝΟΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΥ

Παρακολουθώντας το επεισόδιο του infowar με τίτλο "μουσικές εκτελέσεις" δεν μπόρεσα να μην προσέξω το συγκλονιστικό τραγούδι του Johnny Cash "25 minutes to go". Ίσως πρόκειται για την πιο δυνατή μουσική φωνή διαμαρτυρίας στην κτηνωδία της θανατικής ποινής. Χωρίς πολλά λόγια, απλά ακούστε το.


Well they're building a gallows outside my cell
I've got 25 minutes to go
And the whole town's waitin' just to hear me yell
I've got 24 minutes to go
Well they gave me some beans for my last meal
I've got 23 minutes to go
But nobody asked me how I feel
I've got 22 minutes to go

Well I sent for the governor and the whole dern bunch
with 21 minutes to go
And I sent for the mayor but he's out to lunch
I've got 20 more minutes to go
Then the sheriff said boy I gonna watch you die got
19 minutes to go
So I laughed in his face and I spit in his eye
got 18 minutes to go
Now hear comes the preacher for to save my soul
with 13 minutes to go
And he's talking bout' burnin' but I'm so cold
I've 12 more minutes to go
Now they're testin' the trap and it chills my spine
11 more minutes to go
And the trap and the rope aw they work just fine
got 10 more minutes to go
Well I'm waitin' on the pardon that'll set me free
with 9 more minutes to go
But this is for real so forget about me
got 8 more minutes to go
With my feet on the trap and my head on the noose
got 5 more minutes to go
Won't somebody come and cut me loose
with 4 more minutes to go
I can see the mountains I can see the skies
with 3 more minutes to go
And it's to dern pretty for a man that don't wanna die
2 more minutes to go
I can see the buzzards I can hear the crows
1 more minute to go
And now I'm swingin' and here I go-o-o-o-o-o-o-o-o-o!


Το παραπάνω τραγούδι σε κερδίζει με τον απλό, "λαϊκό" στίχο του και τη δραματική αντίστροφη μέτρηση. Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να υποτιμήσω το επίσης συγκλονιστικό "The mercy seat" του Nick Cave με την "μαύρη" ποίησή του και την καταπληκτική μουσική, που κι αυτό ακούγεται στο συγκεκριμένο επεισόδιο. Πάλι χωρίς πολλά λόγια. Τα λένε όλα οι στίχοι.



It began when they come took me from my home
And put me in Dead Row,
Of which I am nearly wholly innocent, you know.
And I'll say it again

I..am..not..afraid..to..die.

I began to warm and chill
To objects and their fields,
A ragged cup, a twisted mop
The face of Jesus in my soup
Those sinister dinner meals
The meal trolley's wicked wheels
A hooked bone rising from my food
All things either good or ungood.

And the mercy seat is waiting
And I think my head is burning
And in a way I'm yearning
To be done with all this measuring of truth.
An eye for an eye
A tooth for a tooth
And anyway I told the truth
And I'm not afraid to die.

Interpret signs and catalogue
A blackened tooth, a scarlet fog.
The walls are bad. Black. Bottom kind.
They are sick breath at my hind
They are sick breath at my hind
They are sick breath at my hind
They are sick breath gathering at my hind

I hear stories from the chamber
How Christ was born into a manger
And like some ragged stranger
Died upon the cross
And might I say it seems so fitting in its way
He was a carpenter by trade
Or at least that's what I'm told

Like my good hand I
tatooed E.V.I.L. across it's brother's fist
That filthy five! They did nothing to challenge or resist.

In Heaven His throne is made of gold
The ark of his Testament is stowed
A throne from which I'm told
All history does unfold.
Down here it's made of wood and wire
And my body is on fire
And God is never far away.

Into the mercy seat I climb
My head is shaved, my head is wired
And like a moth that tries
To enter the bright eye
I go shuffling out of life
Just to hide in death awhile
And anyway I never lied.

My kill-hand is called E.V.I.L.
Wears a wedding band that's G.O.O.D.
'Tis a long-suffering shackle
Collaring all that rebel blood.

And the mercy seat is burning
And I think my head is glowing
And in a way I'm hoping
To be done with all this weighing up of truth.
An eye for an eye
And a tooth for a tooth
And I've got nothing left to lose
And I'm not afraid to die.

And the mercy seat is waiting
And I think my head is burning
And in a way I'm yearning
To be done with all this measuring of truth.
An eye for an eye
And a tooth for a tooth
And anyway there was no proof
Nor a motive why.

And the mercy seat is awaiting
And I think my head is burning
And in a way I'm yearning
to be done with all this measuring of truth
A life for a life and a truth for a truth
And anyway there was no proof
And I'm not afraid to die

And the mercy seat is waiting
And I think my head is smoking
And in a way I'm hoping
To be done with all this looks of disbelief.
An eye for an eye
And a tooth for a tooth
And anyway I told the truth
And I'm not afraid to die.

And the mercy seat is waiting
And I think my head is burning
And in a way I'm yearning
To be done with all this measuring of truth.
An eye for an eye
A tooth for a tooth
And anyway I told the truth
And I'm not afraid to die.

And the mercy seat is smoking
And I think my head is melting
And in a way I'm helping
To be done with all this twisted of the truth.
A lie for a lie
And a truth for a truth
And I've got nothing left to lose
And I'm not afraid to die.

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2008

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ Η΄ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ;

Έγιναν τελικά τα συλλαλητήρια που έστησε το ΛΑΟΣ στη Θεσσαλονίκη και υποθέτω με βάση τη δυναμικότητα των διοργανωτών ότι πήγαν καλά. Σίγουρα την παράσταση έκλεψαν:
1. Ο φίρερ Καρατζαφέρης. Τις προάλλες τον άκουγα να λέει με νόημα ότι "τα σύνορα δεν αλλάζουν μόνο προς τα κάτω αλλά και προς τα πάνω" και αυτόματα μου ήρθε στο μυαλό ο στίχος του Πανούση "μαγκιά, κλανιά κι απόστημα". Είπαμε λαϊκισμός αλλά μαζέψου και λίγο.
2. Τα φασιστοειδή που αποτελούν την κοινοβουλευτική του ομάδα. Αν και παντού διατρανώνουν ως απάντηση στον χαρακτηρισμό φασίστες το ότι είναι "εκλεγμένοι βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου", λες και το ένα αποκλείει το άλλο. Αλήθεια έχετε προσέξει ότι μόνο οι φασίστες το λένε αυτό;
3. Ο Άνθιμος. Η ίδια μαυρίλα με το Χριστόδουλο σε λιγότερο επικοινωνιακό. Τουλάχιστον αυτός που βγήκε τώρα αρχιεπίσκοπος φαίνεται σοβαρός άνθρωπος (πως το πάθανε;)
4. Ο Παπαθεμελής. (ασχολίαστο)
5. Ο Ζουράρις. Από τα highlights της βραδιάς θα πρέπει να ήταν η ομιλία του με το ένθερμο ακροατήριο συνταξιούχων χουντικών και ανθρωποειδών χρυσαυγιτών να προσπαθεί να καταλάβει τι λέει. Αυτό κρίμα που το χάσαμε. Και last but not list....
6. Ο Ζορό. (τα λόγια είναι περιττά)
Όπως καταλαβαίνουμε το συλλαλητήριο μάλλον πιο πολύ freak show πρέπει να ήταν.
Εννοείται ότι όποιος επιθυμεί να κάνει οποιαδήποτε κινητοποίηση θα πρέπει να είναι ελεύθερος να την κάνει. Απλά κάποιοι επιλέγουμε να κατεβούμε στους δρόμους για θέματα όπως το δικαίωμα στην παιδεία, το δικαίωμα στην εργασία (συμπτωματικά(;) κατατίθεται στη βουλή το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό), η αντίσταση στα ιμπεριαλιστικά σχέδια στα Βαλκάνια μέσα στα οποία είναι και η δημιουργία προτεκτοράτων όπως το Κόσοβο και αυτή η χώρα το όνομα της οποίας δεν μπορούμε να πούμε. Όχι πως δεν είναι σημαντικό το ζήτημα του ονόματος. Αλλά η αχρηστία των κυβερνήσεων των τελευταίων 15 χρόνων να λύσει με μια κοινά αποδεκτή λύση το πρόβλημα, δεν μπορεί να αφήνει την ακροδεξιά (είδαμε παραπάνω ποιοι είναι η ακροδεξιά) να μονοπωλεί τη φιλοπατρία με το φαύλο, μισαλλόδοξο και γελοίο τρόπο της. Το βασικό πρόβλημα όλων των βόρειων γειτόνων μας είναι ότι ταμπουρώνονται πίσω από τέτοιους ηλίθιους εθνικισμούς για να κρύψουν τα εσωτερικά τους προβλήματα και αγνοούν ότι τα Βαλκάνια είναι το κοινό μας σπίτι και μόνο ενωμένοι μπορούμε να ζήσουμε σε αυτό. Και για φινάλε ένα βαλκανικό τραγούδι.

Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Η χθεσινή μέρα (29/2) περνάει για τους περισσότερους απαρατήρητη. Κι όμως υπάρχει κάτι μοναδικό σε αυτή. Είναι η έξτρα μέρα που προσθέτουμε στο ημερολόγιό μας για να διορθώσουμε το γεγονός ότι ο χρόνος περιστροφής της γης γύρω από τον άξονά της δεν "χωράει" ακριβώς στο χρόνο περιστροφής της γης γύρω από τον ήλιο. Είναι η μέρα που σε έναν τέλειο κόσμο δε θα υπήρχε. Είναι η μέρα που ουσιαστικά κάνουμε reset στο επινόημα που έχουμε για να ερμηνεύουμε το χρόνο, προτού αρχίσουν οι εποχές να "περπατάνε" από τη θέση τους και το ημερολόγιο μας καταντήσει άχρηστο. Είναι η μέρα που χρησιμοποιούμε για να φέρουμε τους νόμους του σύμπαντος στα μέτρα μας. Είναι η μέρα η δικιά μας, των ανθρώπων, που τακτοποιούμε τους λογαριασμούς μας με το Χρόνο. Η δικιά μας μέρα, που μπορούμε να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είναι δικιά μας και όχι δικιά του όπως όλες οι άλλες. Είναι η μέρα που μπορούμε να προσποιηθούμε ότι αυτός δεν υπάρχει, δε μεγαλώνουμε αυτήν τη μέρα. Γιατί όχι; Ποιος θα το προσέξει; Μια μέρα κάθε τέσσερα χρόνια είναι που να πάρει. Είναι με δυο λόγια η μέρα που θα έπρεπε να είναι αργία.
Οι Μάγιας ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον λαός. Είχαν αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό τις τέχνες και τις επιστήμες, μεταξύ αυτών και την αστρονομία. Εντάξει, είχαν και μερικά αρνητικά όπως το ανεπτυγμένο δουλεμπόριο και τις μαζικές ανθρωποθυσίες αλλά από την άλλοι ποιοι ήμαστε εμείς που θα κρίνουμε; Για να ρυθμίζουν την κοινωνική, θρησκευτική και αγροτική ζωή είχαν επινοήσει τέσσερα (!) ημερολόγια. Το ένα εξ αυτών είχε 365 ημέρες, όπως και το δικό μας, γεγονός που δείχνει ότι ήταν πολύ καλοί μελετητές των ουράνιων σωμάτων. Προφανώς είχαν και αυτοί το ίδιο πρόβλημα με τον περισσευούμενο χρόνο που έπρεπε να συμπληρωθεί. Αντί όμως να προσθέτουν μια μέρα κάθε τέσσερα χρόνια, προσέθεταν δέκα μέρες κάθε σαράντα χρόνια. Η περίοδος αυτή ήταν η κορωνίδα του εορτολογίου τους και την γλεντούσαν τρελά! Όπως είναι λογικό ο κάθε άνθρωπος θα ζούσε (αν ζούσε) τη γιορτή αυτή μια φορά στη ζωή του, οπότε τα έδινε όλα.
Ο σημερινός άνθρωπος δεν δίνει σημασία στο Χρόνο σαν φαινόμενο, σαν ολότητα. Χρησιμοποιούμε το Χρόνο είτε σαν ευθύγραμμα τμήματα της γραμμικής αντίληψης που έχουμε για αυτόν (χθες, σήμερα, αύριο, π.Χ. μ.Χ. μεσαίωνας, κλασσικοί χρόνοι), είτε σε άμεση συσχέτιση με τις δραστηριότητές μας (ελεύθερος χρόνος, ωράριο εργασίας, χρόνος κάθειρξης, χαμένος χρόνος). Δεν μας προβληματίζει ο Χρόνος σαν αυτό που πραγματικά είναι. Δεν μας απασχολεί η φύση του, ούτε διερωτόμαστε πως κάτι άυλο επηρεάζει τόσο καταλυτικά τις ζωές μας. Άυλο; Ίσως όχι. Η θεωρία της σχετικότητας μεταξύ άλλων μας λέει ότι ο Χρόνος εξαρτάται από την πυκνότητα της μάζας. Χωρίς μάζα (Ύλη) δεν υπάρχει Χρόνος. Η Ύλη είναι Χρόνος και ο Χρόνος είναι Ύλη. Ο Χρόνος εμπεριέχεται στον κόσμο μας, στη θάλασσα, στα βουνά, στα δέντρα σε εμάς. Δεν υπάρχει ανεξάρτητα από όλα αυτά. Δεν θα μπορούσε να επιβιώσει μόνος του. Ο Χρόνος είναι δικός μας! Δεν του αξίζει μια γιορτή; Και ποια μέρα θα μπορούσε να είναι πιο κατάλληλη από τη χθεσινή; Η μέρα που στοιχειώνει τα δίσεκτα έτη, η μέρα που φτιάξαμε εμείς για να καλύψουμε μια "ανωμαλία" του ηλιακού συστήματος; Δε θα έπρεπε αυτή τη μέρα να την αφιερώσουμε στο Χρόνο αποκαθιστώντας τη σχέση μας μαζί του και αφιερώνοντας λίγο... χρόνο ώστε να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τη φύση του που είναι και δική μας φύση; Και ποιος τρόπος είναι καλύτερος από το πιο ξέφρενο γλέντι, σαν αυτά που γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια; Ε, λοιπόν αυτή η μέρα ήταν χθες. Πέρασε. Πάει. Γιατί ο Χρόνος μπορεί να είναι δικός μας αλλά δεν παύει να είναι αμείλικτος.